Comparatie intre doua tipuri de coordonatori

1. Coordonatorul (aproape) fara text :

Ruxandra Ivan, în afară de activitatea de coordonare (deci de alcătuire a structurii volumului, care presupune, probabil, citirea textelor celorlalţi autori) nu are altă contribuţie decât o foarte scurtă introducere pp.7-16). Ea apare în descrierea noastră ca unic autor (în 700), în timp ce ceilalţi, cu adevărat autori, cu articole consistente (de ex. primii trei : Şerban Filip Cioculescu pp.19-80, Sergiu Mişcoiu pp.81-101, Radu Dudău pp.102-137 ) nu apar niciunde.

001 000188886
005 20080124113217.0
010 |a 978-973-611-498-4
100 |a 20071126d2007–-km-y0rumy50––ba
1010 |a rum
102 |a RO
2001 |a Direcţii principale în studiul relaţiilor internaţionale în România |f Ruxandra Ivan (coord.)
210 |a Iaşi |c Institutul European |d 2007
215 |a 312 p. |c tab. |d 20 cm
2252 |a Relaţii internaţionale |v 9
6100 |a Relaţii internaţionale
675 |a 327
700 1 |a IVAN |b Ruxandra |4 coord
801 0 |a RO |b BCU Timişoara
936 |a 650491-
936 |a 650493
999 |a O/dd

Am modificat descrierea incluzandu-i si pe ceilalti autori

2001 |a Direcţii principale în studiul relaţiilor internaţionale în România

|f Ruxandra Ivan (coord.), [Şerban Filip Cioculescu, Florin Diaconu], …
210 |a Iaşi |c Institutul European |d 2007
215 |a 312 p. |c tab. |d 20 cm
2252 |a Relaţii internaţionale |v 9
6100 |a Relaţii internaţionale
675 |a 327
701 1 |a IVAN |b Ruxandra |4 coord
701 1 |a CIOCULESCU |b Şerban Filip
701 1 |a DIACONU |b Florin

La BCU Cluj chiar nu s-a tzinut cont deloc de contributzia de autor a coordonatoarei, ea fiind trecuta doar ca responsabilitate secundara (200g si 702) :

001 000304258
005 20080325100228.0
010 |a 978-973-611-498-4
100 |a 20080325d2007–-km-y0ruma50––ba
1010 |a rum
2001 |a Direcţii principale în studiul relaţiilor internaţionale în România |

f [autori:] Şerban Filip Cioculescu, Florin Diaconu, Radu Dudău, …

|g Ruxandra Ivan (coord.)
210 |a Iaşi |c Institutul European |d 2007
215 |a 312 p. |c tab. |d 20 cm
2252 |a Relaţii internaţionale |v 9
701 1 |a Cioculescu |b Şerban Filip |f 1972-
701 1 |a Diaconu |b Florin
701 1 |a Dudău |b Radu
702 1 |a Ivan |b Ruxandra 

2. Coordonatorul -autor (co-autor) : Jean-Michel De Waele, coordonator şi el, are pe lângă introducere (pp.I-XI), un articol la pp.5-38 şi ocupă aceeaşi poziţie (câmpul 700). Nici aici nu apar ceilalţi autori, şi iar se dă impresia că coord. ar fi autor unic, dar, cel puţin, el este autor de data asta.

001 000188883
005 20080124120008.0
010 |a 978-973-611-478-6
100 |a 20071126d2007–-km-y0rumy50––ba
1011 |a rum
102 |a RO
2001 |a Referendumurile de aderare la Uniunea Europeană |f Jean-Michel De Waele (coord.) |g [trad. : Gîrbea Alina, Stănculescu Cristina]
210 |a Iaşi |c Institutul European |d 2007
215 |a XI, 298 p. |c graf., h. |d 20 cm
2252 |a Studii europene |v 12
60102 |a UNIUNEA EUROPEANĂ
607 |a EUROPA
6100 |a Integrare europeană
6100 |a Uniuni regionale ale statelor
6100 |a Aderare europeană
6100 |a Alegeri
6100 |a Referendum
6100 |a Sisteme electorale
675 |a 324(4):341.217(4)UE
675 |a 342.573+342.8(4):341.217(4)UE
700 1 |a DE WAELE |b Jean-Michel |4 coord
702 1 |a GÎRBEA |b Alina |4 trad
702 1 |a STĂNCULESCU |b Cristina |4 trad
801 0 |a RO |b BCU Timişoara
936 |a 650494-
936 |a 650495
999 |a O/dd
8 Responses to Comparatie intre doua tipuri de coordonatori

  1. Ruxandra Ivan spune:

    As vrea sa fac precizarea ca textul meu din cartea Directii principale in studiul RI din Romania se afla la pp. 261 – 304.

  2. Dana spune:

    Va multzumim pentru precizare si va rugam sa primiti scuzele de rigoare pentru neatentia comentariului din acest blog de lucru – din fericire fara consecintze in regasirea lucrarii in care dvs. aveti o dubla responsabilitate – de autor si coordonator. Descrierea a fost alcatuita in conformitate cu standardele de descriere bibliografica, care prevad obligativitatea mentzionarii autorilor numai daca acestia apar pe pagina de titlu. Urmatoarele considerente au stat la baza discutarii aplicarii acestei reguli : pe de o parte , vizualizarea globala a descrierii creeaza impresia ca lucrarea ar avea un singur autor iar pe de alta parte, o posibila cautare dupa ceilalti contribuitori s-ar finalza cu un esec. Aceste neajunsuri pot fi remediate prin posibilitatea adaugarii numelor lor in descriere in paranteze drepte, ceea ce indica faptul ca au fost selectati din alta zona a volumului decat pagina de titlu. Pentru utilizatori este importanta regasirea dupa cat mai multe puncte de acces iar pentru autori – regasirea numelor lor in descrierea lucrarii la care au contribuit.

  3. student spune:

    Domnisoara Ivan, sunteti penibila. Credeam ca penibilul dvs e specific numai la catedra, in acele momente de constipatie intelectuala in care va scremeti sa predati politica internationala. Cred ca pentru un Lect. Dr. asa cum sunteti dvs, e un pic jenant sa nu aibe in CV decat un singur volum de stiinta politica si chiar si-n acel volum, aflam noi acum, ponderea dvs de implicare intelectuala este de 43 pagini. Cu riscul de a ma repeta, sunteti penibila!

  4. studenta spune:

    @ student:

    Ma bucur sa vad ca FSP dezvolta in studenti un spirit critic atat de dezvoltat.
    Totusi, la cat de critic si competent esti tu, ma mira sa nu stii ca intr-un volum ce reuneste articole cu semnaturi diferite coordonatorul face deja un efort considerabil pentru a selecta si reuni acele texte intr-o carte coerenta. Cat despre numarul de volume pe care le are un prof in CV, voi fi curioasa sa iti vad CV-ul atunci cand vei ajunge tu Lect. Dr. (daca nu cumva si atunci, din modestie, vei alege umbrela anonimatului). Eu iti urez succes.

    Imi permit sa imi exprim parerea si despre cursul de politica internationala. Mie mi-a folosit. In primul rand, pentru ca eu una in mod sigur stiam mai putine lucruri decat persoana care venea la catedra. In al doilea rand, pentru ca in semestrul acela a fost practic singurul curs pentru care a trebuit sa lucrez in mod constant. In al treilea rand, pentru ca in acele cateva volume de reader pe care a trebuit sa le parcurg erau si cateva texte excelente, extrase din lucrari de referinta. De asta, ce-i drept, mi-am dat seama abia mai tarziu cand am inceput sa ma interesez mai serios de RI (nu stiu daca e si cazul tau).

    In final – ca imi permiti sau nu -imi voi spune parerea si despre tine sau mai bine zis despre comentariul tau. Care comentariu, nu iti face cinste nici tie, nici celor care te-au invatat ca pe un blog civilizat, adresandu-te unei persoane de sex feminin, poti sa folosesti un astfel de limbaj.

  5. a real student spune:

    @studenta IVAAAAN TU ESTI? mie nici nu imi vine sa cred ca ai luat bacu la istorie, la cate stii tu(sau la ce zici tu la cursuri)! imi pare rau ca dau de oameni ca tine la facultate si ca tu esti unul din motivele pt care am ajuns sa privesc institutia asta de „invatamant” cu,literalmente, scarba! p.s. mai lasa wiki si pune mana pe o carte!

  6. studenta spune:

    @ a real student:

    Ei, imi pare rau daca te dezamagesc, dar nu sunt IVAAAAN ci tot un student – la fel de real ca si tine. In calitatea asta, mi-am exprimat parerea despre 1: un curs pe care l-am urmat si 2: despre comentariul anterior.
    Asadar nu voi reactiona la randurile tale, care nu-mi erau adresate, dar as vrea sa-ti spun altceva. Imi place sa gasesc cate ceva de invatat de la aproape fiecare om pe care il intalnesc. Si daca am disponibilitatea de a gasi ceva de apreciat acolo unde unii gasesc doar motive de mishto, cred ca nu am nimic de pierdut.
    Ce zici? 😉

  7. student spune:

    @studenta
    Am sa raspund comentariului tau pentru simplul motiv ca m-ai inteles prost si pentru ca mi-ai atribuit o presupusa superioritate. Sunt unul dintre studentii medii, n-am pretentii de mare bursier erasmusist si nici de unul cu 10 pe linie, dar cred ca am capacitatea intelectuala de a judeca implicarea academica a unui profesor. Este fara indoiala o reusita demna de JSTOR sa creezi o antologie de texte, o invidiez pentru asta pe d-soara Ivan.In alta ordine de idei, au existat „n” seminarii in care d-soara Ivan era complet pe dinafara subiectului prezentat. Au existat „n” seminarii in care colegi mult mai pregatiti decat mine au eclipsat-o cu informatii solide despre subiectul tratat, intr-atat incat a fost nevoita sa dea pauza. Au existat „n” seminarii in care d-soara Ivan habar nu avea de prezenta unor texte in acele volume (readere)de la biblioteca. Era si pt dumneai o uimire la seminarii, sa vada ca unii studenti citisera texte din reader, despre care dumneaei nici nu auzise. Exprimarea in franceza a doamnei Lect. Dr. nu depaseste nivelul unui elev de generala, motiv pt care adeseori tinea cursul in limba romana. „Mai fetito, tu esti proasta?” este una dintre intrebarile pe care i le-a pus unei colege la examen. Nu stiu cat de „proasta” sau „desteapta” era colega, ma intreb doar daca era intr-adevar proasta ce mai cauta in FSP? Doar a trecut printr-o admitere, nu? Asa ca draga Studenta, ia-o in brate pe a ta Conf. Dr. Ivan si poate iti va da un 10. Eu am avut 9 la examenul dumneaei (cred ca readerele mi-au fost de ajutor :)))) ). Multa bafta in continuare!
    P.S. Cine este Conf. Dr. Ivan, daca eu stau sub umbra anonimatului? Uitasem, un ilustru pedagog din FSP. Scuzele mele pentru incapacitatea de a-i constientiza maretia.

  8. studenta spune:

    OK. Cred ca am inteles ce vrei sa spui, fiecare cu parerea si experientele…
    Stai linistit, nici eu nu am 10 pe linie; sunt probabil chiar sub nivelul tau din moment ce am considerat ca mi-a folosit cursul respectiv.
    (Din fericire, nu m-au interesat notele din FSP – asa ca nu a fost si nici nu e nevoie sa iau pe nimeni in brate.)

    Cat despre atitudinea ta de superioritate – scuze daca ti-am atribuit-o pe nedrept. Ti-ai creat-o insa prin tonul comentariilor de aici, si asta m-a si determinat sa-ti raspund ironic.
    Singur ai spus-o, alti colegi de-ai tai au eclipsat-o pe respectiva profesoara. Atata vreme cat nu eu (ci altii) sunt capabili de a eclipsa un profesor, e evident ca eu una mai am de invatat si deci ar fi mai bine sa ma abtin de la comentarii. Si cred ca pot invata de la orice persoana pe care nu sunt in stare s-o eclipsez, indiferent de ce zic altii despre omul respectiv – asta am incercat sa-ti explic.

    Ma bucur macar ca in cele din urma am reusit sa schimbam in mod civilizat niste pareri, renuntand la expresiile dubioase de la inceput 😉

    Bafta si tie!

Ce parere aveti ?

